GDPR - General Data Protection Regulation
GDPR (General Data Protection Regulation) je nařízení Evropské unie, které vstoupí do účinnosti 25. 5. 2018. Jeho cílem je zvýšit úroveň ochrany osobních údajů a posílit práva občanů Evropské unie v této oblasti.
GDPR platí celosvětově pro všechny subjekty, které zpracovávají osobní údaje občanů EU.
Více informací naleznete na www.dataprotection.gov.sk.
Základní pojmy
Osobní údaje
Jakákoliv informace, která vede k identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě.
Zpracování Osobních údajů
Operace nebo soubor úkonů s osobními údaji nebo soubory osobních údajů.
Správce
Fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, který sám nebo společně s jinými určuje účel a prostředky zpracování osobních údajů.
Zprostředkovatel
Fyzická nebo právnická osoba, orgán veřejné moci, agentura nebo jiný subjekt, který zpracovává údaje jménem provozovatele.
Dotyčná osoba
Identifikována nebo identifikovatelná fyzická osoba, které se týkají osobní údaje.
Rovněž musíte být schopen prokázat se jasným souhlasem zákazníka, pro zpracování těchto dat. Avšak co se týče objednávek, dotyčná osoba by měla být schopna provést objednávku i bez potvrzení souhlasu s použitím osobních údajů, protože pro tento účel postačuje i kupní smlouva (v tomto případě stačí o způsobu zpracování osobních údajů zákazníka informovat).
Vzhledem k nové nařízení jsme si pro Vás připravili několik úprav, které Vám nyní stručně představíme:
Do nastavení administrace přibyla nová sekce "GDPR - správa souhlasů", kde si můžete přidávat a spravovat zaškrtávací políčka se souhlasy (dále jen checkbox). Funkce komplexně pokrývá části stránky, kde můžete získat osobní údaje a umožňuje jejich flexibilní nastavení - každý checkbox je tedy plně administrovateľný a poskytuje několik nastavení. Můžete si zadat a editovat název a text souhlasů a samozřejmostí je, že si můžete navolit, zda je povinné nebo nepovinné ho zaškrtnout při provedení akce.
Pro Vaše zákazníky jsme zapracovali takzvanou double opt-in funkci. Pokud se zákazník přihlásí k odběru novinek přes newsletter, bude mu vždy poslán potvrzovací e-mail. Teprve po potvrzení ověřovacího e-mailu bude zařazen do Mailing listu a připraven od Vás přijímat e-maily na marketingové účely.
V modulu Zákazníci v administraci je po novém doplněna záložka "Souhlasy" (je zobrazena až poté, co zákazník vyjádří první souhlas). Na této záložce jsou k dispozici všechny souhlasy, které jsou v GDPR - Správa souhlasů, s tím či jejich zákazník zaškrtl.
Přibyla i sekce "Logy" (je zobrazena až poté, co se provede změna na údajích zákazníka), vidět seznam změn, které byly na osobních údajích zákazníka provedeny. Vzhledem k nové nařízení Vás může zákazník požádat o vymazání svých osobních údajů, tzv. "Právo být zapomenut", proto jsme přidali v administraci zákazníka možnost jeho údaje smazat.
Také přibude novinka v exportu dat zákazníka. V minulosti jste mohli tyto údaje exportovat pouze hromadně pro všechny zákazníky, po novém však budete moci exportovat tyto údaje jednotlivě. Po zvolení možnosti "Exportovat" v detailu zákazníka, se v nové záložce prohlížeče zobrazí stránka se všemi jeho údaji - ty si budete umět exportovat do CSV souboru. Novinkou je také bezplatný export v modulu Objednávky. Pomocí nové funkce si můžete jednoduše exportovat Vaše objednávky do XML souboru.
Pokud se chce Váš zákazník odhlásit z Mailing listu, usnadnili jsme mu práci. Nyní má totiž možnost se po přihlášení do e-shopu jednoduše odhlásit z mailing listu. Stačí, když se přihlásí a v sekci "Změna údajů" odškrtnout předmětný checkbox.
Více informací najdete v našem manuálu. V případě dalších dotazů kontaktujte naši Technickou podporu.
Vybrali sme pro Vás
Chcete mít dokonalý přehled nad každým Vašim e-shopem? Vlastníte i zahraniční internetové obchody v Atomeri? U nás si je můžete spravovat jednoduše v rámci jedné administrace.
číst více...Affiliate je forma online reklamy, při níž firmy prostřednictvím svých e-shopů nabízejí finanční odměnu svým partnerům za přivedení nového zákazníka, který na jejich e-shopu vykoná nějakou činnost. Například se zaregistruje nebo nakoupí zboží....
číst více...Každý provozovatel e-shopu musí mít přehled ve svých objednávkách a dokonale informovat zákazníka. K tomu je třeba, aby měl k dispozici systém, který mu to poskytne. Systém Atomer s tím samozřejmě počítá.
číst více...